سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

با سلام من متاهل هستم ولی باز این خود ارضایی بامنه
اوایل همسرم احساس گناه می کرد که مرا ارضا نمی کنه ولی من خیلی زیاده روی می کنم و به قول خودش براش کمر نذاشتم لطفا کمکم کنید که وقتی با شوهرم تنها می شم دی گه بعدش خود ارضایی نکنم.


پاسخ :
به نام خداوند مهربان و دوست داشتنی

خواهر خوبم
خودارضایی منشأ روحی روانی دارد که در یک رفتار جنسی خودش را بروز می دهد. بنا بر این عامل خودارضایی شهوتی بودن یا گرم مزاج بودن و امثال اینها نیست.
افسردگی ، اضطراب ، احساس حقارت ،  کمبود محبت و ... باعث می شود که شخص با درون گرایی به تخیلاتی روی بیاورد که به وسیله آن در رویا محبت مورد نیاز را تامین نماید. وقتی که این تخیلات شدت می گیرد ، به سکس اندیشی منجر شده و با تحریک شخص سر از خودارضایی در می آورد.

بنا براین شما برای حل مشکل خودتان باید چند کار را با هم انجام دهید .
1.    نخست این که تمام زمینه های محبت به دیگران (پدر ، مادر ، خواهر ، برادر و به ویژه همسر) را فراهم آورید . خواهر عزیزم لازمه محبت دیدن ، محبت کردن است . اگر می خواهید سرشار از محبت شوید ، خودتان باید سرشار از مهربانی باشید.
2.    باید از گوشه گیری و کز کردن و تنهایی و ... پرهیز کنید. خود را وارد جمع کنید . بروید بیرون . برنامه ریزی کنید به طوری متناوب هر سه روز یک بار به یکی از دوستان یا خویشانتان یک تماس تلفنی یا حتی یک اس ام اس بزنید. از خودتان بیرون بیایید .در برنامه های عمومی ،  در مساجد ، مراسم ، و ... شرکت کنید.
3.    تا جایی که امکان دارد شاد باشید. اسلامی دینی است که خیلی بر شاد بودن تاکید دارد .البته شاد بودن حلال . در حدیث داریم که مومن حتی اگر غمگین هم باشد ، غم او نباید از دلش به ظاهرش تجلی کند. صورت مومن باید شاد و خندان باشد. بر اساس قانون کارما بازتاب شادی شما ، همان مهربانی و شادمانی خواهد بود که دیگران به شما هدیه خواهند کرد . لذا با برخورد شادمانه دیگران با شما ، غم پنهانی که در دل دارید هم از میان خواهد رفت . پس همیشه خوشحال و خندان و شاداب  باشید. یک روز امتحان کنید . ببینید اگر شما شاد و خندان باشید ، این رفتارتان چقدر بر اطرافیان و همسر شما اثر دارد. نکته: شادی را با جلف بودن نباید اشتباه گرفت. در این مورد اگر نیاز بود بفرمایید تا بیشتر توضیح دهم .
4.    یاد بگیرید که چگونه خیالات خود را کنترل کنید . در این باره این قسمت را مطالعه کنید .
5.    اگر از نظر جنسی نیاز شدید داشتید و همسرتان هم نمی توانست شما را تامین کند یا اگر می بینید باعث آزار او می شود، از وی بخواهید که به جای خودارضایی شما او برایتان این کار را انجام دهد. از نظر شرعی همسر می تواند با اندام جنسی همسرش بازی کند و این خود ارضایی و گناه به حساب نمی اید . از طرف دیگر موجبات خستگی مرد را هم فراهم نمی کند.
6.    رابطه خوبی با همسرتان برقرار کنید. بسیار به یکدیگر هدیه بدهید .
7.    سعی کنید لذت های دیگر زندگی ، غیر از سکس را هم بشناسید و آن را در زندگی مشترکتان پیاده کنید. مسافرت ، پارک ، خرید ، گشت و گذار و ... . یکی از تفریحات سالم و لذت بخش می تواند این باشد که برنامه ریزی کنید هرهفته به یکی از امامزاده های شهرتان بروید طوری که امامزاده بعدی تکرار قبلی نباشد ، یا هر جای دیگری به غیر از امامزاده (به ذوق وسلیقه خودتان) .
8.    هرگز بیکار نباشید. برای شخص خودتان برنامه ریزی کنید و کاری را برای خودتان فراهم کنید . منظور من از کار ، این نیست که بروید مثلا جایی منشی بشوید و ... منظورم این است که مثلا برنامه ریزی کنید در طول یک ماه فلان کتاب را مطالعه کنید یا فلان لباس را بدوزید یا فلان نقاشی را بکشید یا ... . خلاصه لحظه ای در زندگی شما نباشد که بیکار باشید .


امیدوارم موفق باشید .



  • کلمات کلیدی :
  • گروه مشاوران جوان ::: پنج شنبه 89/6/18::: ساعت 10:49 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدکنندگان وبلاگ <<
    بازدیدکنندگان امروز: 13
    بازدیدکنندگان دیروز: 19
    کل بازدید کنندگان :349760

    >> درباره خودم <<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان
    مدیر وبلاگ : گروه مشاوران جوان[142]
    نویسندگان وبلاگ :
    روایت سرخ[79]
    پیک آشنا (@)[4]


    این وبلاگ با حفظ ادب اسلامی ، از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می کند. پیش از طرح سوال از نبودن پاسخ مربوطه در وبلاگ مطمئن شوید. ###تقاضای مهم### هنگام مطالعه مطالب وبلاگ اگر به مطلب تحریک آمیزی برخورد نمودید ، خواهشمندم مراقب خود باشید تا مبادا به گناه بیفتید. گروه مشاوران جوان در این زمینه هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرد. تلاش ما بر این است که به همه شما عزیزان کمک کنیم و هر مطلبی در این وبلاگ مخاطب خاص خودش را دارد. بنابراین از مطالعه مطالب تحریک آمیز و غیر ضروری برای خودتان پرهیز کنید.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<